Příklad? Abych mohla plout na spokojenější vlně každý den, ranní rituál u kávy je pro mne nedotknutelný. (Intouchables, řekli by Francouzi. Poznámka: Mimo jiné také krásný film.) Ale zpět ke kávě.
Všichni o mé vášni ví a na mou kávu s knihou se nesahá. (Alespoň se o to snažíme.) Pokud se moje tělo dostatečně NAPLNÍ potřebnou dávkou toho úžasného moku a hlava nasaje potřebné vědomosti, jsem zase jejich. Láskyplnější. Energetičtější. Spokojenější. Častěji i ve flow.
Tak jako my se dostáváme do flow, i naše děti ho zažívají. Dokonce intenzivněji a častěji.
Co rády dělají, když se na ně nikdo nedívá? U čeho si samy se sebou povídají? Na co si hrají s auty nebo panenkami? Je to někdy opravdu zábavné a zajímavé.
Děti mohou prohlubovat svoje dovednosti a znalosti, když jejich aktivity jdou ruku v ruce s jejich potřebami a naladěním. Znáte to i vy. Když si chcete vychutnat v klidu ranní kávu, asi Vás jen tak někdo nepřemluví na ledový tobogán. (Ale někdy by to mohl být odvaz:-))
(A teď nemáme na mysli pouze nočník nebo špagety.) Kdo máte rádi vědu, podívejte se na Maslowovu pyramidu a třeba se leccos vysvětlí.)
Po klidových tvůrčích aktivitách (malování, stříhání, čtení, stavba) je dobré zapojit aktivní pohyb (divočení, skákání, sport, tanec). Děti se pak snáze zase zapojí do další tvůrčí klidovější činnosti. A vše poplyne lépe. (V našem rodičovském slovníku: Nezaznamenáme tolik vzdoru.)
Je dobré aktivity proložit blízkostí rodiče: Obejmutím nebo společným dováděním. Zkuste s dětmi být na 100%. Odložit vše stranou. Jejich základní potřeby tak budou naplněny a snáze se zase budou chtít ponořit do jejich flow, tvoření. Podpoříte tak jejich zdravý vývoj v bezpečném prostředí.
Budeme moc rádi, když se s námi podělíte o vaše Sweet Flow okamžiky s dětmi.
S našimi vzdělávacími aktivitami pro děti se s vámi dělíme také ve Škole v kuchyni.